6 taktyk cenowych konkurencyjnych w e-commerce

Ustalenie optymalnej ceny to nie lada wyzwanie przy obecnej ilości sklepów internetowych. Z jednej strony warto je obniżać, by klient kupił u nas pożądany produkt, a nie u konkurencji – z drugiej strony z tą obniżką cen trzeba być ostrożnym.

Co brać pod uwagę przy doborze ceny, wskażemy 6 konkurencyjnych taktyk cenowych dla e-commerce. 

Pamiętaj, cena ceną, ale są jeszcze koszty. Nie zawsze opłacalne jest walczenie o klienta ceną, warto pomyśleć o naszych kosztach – a raczej kosztach jakie narzuca na nas np. producent. Koszty działania naszego sklepu internetowego, musimy pokryć sami.

Lepiej tanio, ale nie najtaniej. Niskie ceny produktów mogą przyciągnąć klienta, jednak jeśli klient zacznie dłużej się zastanawiać nad zakupem, może rozważać skąd ta najniższa cena. W jego głowie może pojawić się pomysł, że sprzedawany u nas produkt jest wadliwy, pójdzie do konkurencji.

Cena kształtowana przez branżę. Jeżeli sprzedajesz produkty dostępne w wielu sklepach, na które jest duży popyta, warto śledzić ceny konkurencji, a co za tym idzie, dynamicznie zmieniać ceny. Zakup produktów niszowych nie będzie charakteryzował się częstym żonglowaniem cenami.

6 konkurencyjnych taktyk cenowych dla e-commerce – co jeszcze?

Obserwuj i analizuj historyczne dane cenowe, także konkurencji. One dużo podpowiadają.

Oprócz cen, walcz dostępnością – to sprawdza się zwłaszcza przy elektronice. Wchodzi nowsza wersja produktu?  Zadbaj o dostępność starej, niższa cena zachęca do zakupu, brak produktu powoduje straty.

Wykorzystuj dane na temat cen konkurencji – do zbijania kosztów u dystrybutora. Wtedy i Tobie łatwiej będzie obniżyć cenę produktu.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *