Co zdecydowało o sukcesie Amazona na światowym rynku e-commerce?

Platformę sprzedażową Amazon zna chyba każdy. Firma posiada w naszym kraju kilka magazynów, a u naszych zachodnich sąsiadów jest jednym z dominujących marketplace‘ów. Niemcy nie są jednak w tym wypadku wyjątkiem, bo firma założona w połowie lat 90 przez byłego finansistę z Wall Street Jeffa Bezosa jest dziś jednym z najprężniej działających przedsięwzięć biznesowych na świecie.

Początki nie zawsze bywają trudne

W 1996 roku, czyli na samym początku działalności, Amazon notował 40-procentowe wzrosty w skali niemal każdego miesiąca. Zastosowana została wówczas zasada: nasz klient, nasz pan”, Bezos wprowadził bowiem system ocen i komentarzy konkretnych produktów, ułatwił ich wyszukiwanie i dopasował algorytmy sklepu w ten sposób, by pokazywały klientom interesujące ich produkty, możliwie jak najszybciej po wejściu na stronę, i odpowiednio często, by zmaksymalizować prawdopodobieństwo konwersji — czyli po prostu zakupu.

Indywidualne podejście do klienta

Oprócz tego Amazon zaoferował swoim klientom rosnący w błyskawicznym tempie asortyment i szybką dostawę z dogodnym rodzajem płatności. Wraz z innowacyjnymi pomysłami na zyskanie sobie przychylności kolejnych klientów, Bezos optymalizował również zasoby wewnątrz firmy.

Optymalizacja, optymalizacja i jeszcze raz – optymalizacja!

Niedopuszczalną sytuacją było np. to, że przy jednym projekcie pracowało więcej ludzi, niż było to faktycznie potrzebne. Bezos eksperymentował również z zagospodarowaniem powierzchni magazynowych i oprócz zwiększenia efektywności swojego przedsiębiorstwa poczynił również spore oszczędności, które przeznaczył między innymi na wprowadzanie kolejnych usprawnień w obsłudze klienta.

Źródło informacji: https://dealavo.com/pl/2019/06/07/niezbednik-dla-producentow-w-erze-amazona/

Nie można wpisywać komentarzy pod tym postem.