Monitor cen standardem branży e-commerce

Monitor cen konkurencji stał się już standardem w branży e-commerce. Korzystają z niego zarówno małe, jak i większe sklepy internetowe, a także coraz więcej producentów i marek.

Do czego używany jest monitor cen?

Monitor cen używany jest przez sklepy i marki, które chcą być stale na bieżąco z tym, w jakich cenach sprzedawane są w innych sklepach produkty oferowane także przez nich. Takie zagranie pozwala być cały czas przed konkurencją i na bieżąco zmieniać ceny produktów tak, by klienci chcieli w dalszym ciągu korzystać ze sklepu.

Sklepy internetowe

Monitoring cen konkurencji pozwala na natychmiastowe reagowanie na zmiany, które dokonywane są przez inne firmy. W sieci istnieje wiele porównywarek cenowych dla konsumentów, w których mogą oni wyszukiwać dany towar i porównywać jego ceny. Jasne jest, że niemal każdy zdecyduje się na tańszą ofertę, nawet jeśli oszczędność miałaby wynosić jeden grosz.

W sklepach internetowych bardzo łatwo o sytuację, w której ktoś zupełnie ignoruje innych sprzedawców i sprzedaje dany towar nawet kilka procent taniej niż reszta, rezygnując z marży. Jeśli nie skorzystamy wtedy z monitora cen, możemy bardzo zdziwić się odpływem klientów.

Jak działa monitor cen?

Monitor cen to po prostu robot internetowy, który odwiedza witryny konkurencji, sczytując z nich ceny konkretnych produktów. Zazwyczaj pobierane są takie informacje jak nazwa, cena produktu oraz informacje o tym, czy oferta jest promocyjna, czy stała. Wszystkie te informacje trafiają następnie do arkusza, z którego możemy skorzystać, porównując uzyskane wyniki z cenami w naszym sklepie.


Więcej informacji na https://dealavo.com/pl

Nie można wpisywać komentarzy pod tym postem.