Monitorowanie e-commerce – najskuteczniejszy sposób na zwiększenie zysków firmy

Prowadzenie własnej firmy w internecie nie jest łatwe i często kończy się niepowodzeniem. W Polsce każdego roku przybywa około 10 000 e-sklepów, ale tylko około 10% jest w stanie utrzymać się na rynku w ciągu 5 lat. Wynika to głównie z niedostatecznego rozpoznania swoich możliwości na tle konkurencji. Praktyką pozwalającą na skuteczne obserwowanie jej działań jest tzw. monitorowanie e-commerce.

Rozpoznanie kluczem do sukcesu

Monitorowanie pozwala na rozpoznanie ruchów konkurencji. Dzięki temu narzędziu mamy wgląd do takich danych, jak choćby cena, dostępność, koszty dostawy czy czas realizacji u innego sprzedawcy. Przyrównanie się do niego może skutkować zweryfikowaniem swojej pozycji i zoptymalizowaniem oferty w taki sposób, by generowała jak największy zysk.

 Skuteczne narzędzia do monitorowania rynku e-commerce

Monitorowanie e-commerce opiera się przede wszystkim na wykorzystaniu odpowiednich narzędzi, dzięki którym można prognozować sprzedaż. Do najważniejszych można zaliczyć:

  • monitoring pozycji, pozwalający na stałe monitorowanie pozycji naszej strony internetowej w wyszukiwarkach dla konkretnych fraz czy grup fraz
  • monitoring publikacji, umożliwiający dostarczanie różnych informacji o działalności sklepu, najczęściej są to opinie dostępne na innych stronach
  • monitoring cen, oparty na automatycznym monitorowaniu cen podobnych towarów w konkurujących z nami firmach
  • monitoring aplikacji, którego celem jest monitorowanie funkcjonowania procesów w naszej własnej aplikacji lub w aplikacji innej firmy; w przypadku e-sklepów polega przede wszystkim na weryfikacji porawności procesu złożenia zamówienia, logowania albo rejestracji
  • progonozowanie sprzedaży, czyli algorytm, który pozwala na przewidywanie sprzedaży w oparciu o dane historyczne

Jakie jeszcze korzyści przynosi monitorowanie e-sklepów?

Monitorowanie e-commerce jest działaniem, które pozwala m.in. na sprawdzenie, czy w konkretnych godzinach nie ma zbyt dużych obciążeń serwisu. Takie sytuacje mogą przyczynić się choćby do znacznie wolniejszego funkcjonowania naszej strony. Na podstawie wyników monitorowania można również stworzyć scenariusz naprawy nieprawidłowo działających elementów.

Źródło artykułu: https://dealavo.com/pl

 

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *