Na czym polega monitoring cen konkurencji?

W e-sklepach monitoring cen konkurencji to rzecz normalna – standard w e-commerce. Na takie rozwiązanie decydują się zwłaszcza średnie oraz duże sklepy internetowe. Obecnie korzystają z niego również producenci oraz marki, którzy chcą na bieżąco kontrolować cenę produktu w innych e-sklepach do których sprzedają swoje towary. Jak działa monitoring cen konkurencji? Odpowiadamy w niniejszym artykule. Zapraszamy do lektury!

Monitoring cen konkurencji – na czym to polega?

Narzędzia do monitoringu cen konkurencji to tak zwany robot internetowy poruszający się po e-sklepie i zbierający z niego niezbędne informacje o dostępnych w bazie produktach. Oprócz tego sprawdza on i pobiera danego takie jak cena produktu, jego dostępność czy datę ważności. Często też uzyskuje dodatkowe informacje na przykład o tym, czy produkt jest aktualnie w promocji. Ogromną korzyścią związaną z korzystaniem z tego typu narzędzi jest możliwość śledzenia cen konkurencji na Allegro.

Możliwości jest wiele i zależą one od danego narzędzia – od jego technicznych rozwiązań. Istotną kwestią jest również to, że e-sklepy i różne platformy znacznie częściej starają się blokować takie roboty przez dokonywanie zmian technicznym na sklepie, zatem firmy zajmujące się monitoringiem cen muszą cały czas szukać rozwiązań dla takich stron.

Narzędzia do monitoringu cen konkurencji 

Obecnie na rynku dostępnych jest kilka narzędzi do monitoringu cen konkurencji. Zaliczamy do nich:

  • Ceneo – jest to porównywarka cenowa. Klienci najczęściej decydują się na porównywanie cen produktów w różnych sklepach na tej stronie. Narzędzie to nie skanuje internetowych sklepów, tylko opiera się na feedzie produktowym, który dostaje od e-sklepów, z którymi współpracuje
  • Price Panorama
  • Dealavo
  • Szpiegomat

Na co warto patrzeć podczas wyboru narzędzia do monitoringu cen?

Przede wszystkim warto patrzeć na poziom dopasowania naszych produktów do oferty konkurencji. Co to znaczy? Innymi słowy to, ile z naszych towarów jest takich samych jak towary konkurencji.

Poza tym możliwe jest określenie częstotliwości skanowania danych sklepów, aby być na bieżąco z cenami oraz szybko reagować na pojawiające się zmiany. Warto także dowiedzieć się, czy dane narzędzie monitoruje Allegro.

Bardzo ważne jest również konkretne określenie sklepów, które chce się monitorować.

Podsumowanie

Prowadzenie e-sklepu to bardzo skomplikowany proces. Warto pamiętać o korzyściach, jakie wynikają z narzędzi do monitorowania cen konkurencji i dokonać odpowiedniego wyboru.

Źródło informacji: https://dealavo.com/pl

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *